V.8+5

Jag har inte riktigt lärt mig och räkna veckor och dagar än, men om det stämmer som jag tror så är jag nu i v.8+5. Illamåendet blir bara värre och jag har fått vara hemma från jobbet. Trodde det kallades "morning sickness" och inte "all day and night sickness". Usch, vaknar till och med på nätterna av att jag mår illa. Igår var det helt galet, mådde jättedåligt hela dagen och spydde 5 gånger tror jag. Nu har jag precis vaknat och mår än så länge inte så illa att jag behövt göra något åt det. Är ledig idag och ska försöka åka ut till stallet en sväng. Det är jättevackert väder för en gång skull, solen lyser så det vore skönt om min kropp var okej med att gå utanför dörren en stund idag. 
 
Har läst massa trådar på nätet om folk som mår illa och det verkar ju inte finnas något direkt att göra åt det. Enda trösten är att jag inte är själv om att må så här och att det verkar som att det försvinner någon gång runt v.12-v.14. Det är väl bara att härda ut. Jag vill ju njuta och tycka att det är mysigt att vara gravid men just nu är det ingen höjdare. Som tur är så vet jag ju att det är värt det även om det känns trist idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0