TRÄNING

Har fått lite frågor träningen som jag tänkte svara lite på, bland annat om jag följer något särskilt träningsschema och vad jag har för mål med träningen...

Så vi kan väl börja med vad det gäller träningsschemat. Jag har inte satt upp ett specifikt schema som jag ska följa, men jag satsar på att träna igenom hela kroppen varje vecka och dela upp passen (tex. benpass ena dagen och rygg-/ magpass dagen efter) samt att minst få in två cardiopass i veckan. Den här veckan har sett ut såhär:
måndag: ca 40 min cardioträning + 50 min benpass
tisdag: ca 50 min armar-, axlar- och ryggpass
onsdag: vila
torsdag: 55 min spinning
fredag: ca 50 min bröst- och magpass
lördag: ca 80 min promenad
söndag: vila
Till frågan om vad jag har för mål med träningen. Jag vill framför allt träna för att det är bra för kroppen och för att må bra. Jag vet också att träningen påverkar min hållning mycket och man vill ju gärna ha en ståtlig hållning ;) sist men inte minst så skulle det inte skada att tighta till fläsket lite, men det ser jag mest som en bonus. Där har väl kosten större inverkan än träningen, men dessa i kombination ska väl göra mig till en riktig puma framåt sommaren... Skämt åt sido :) Har ni fler frågor så fråga på, tycker det är kul att ni intresserar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0