VAD GÖR MAN...?

Vad gör man när motivationen försvunnit? Det händer... Ofta. För dom flesta i alla fall. Just nu känner jag mig omotiverad, men jag måste försöka tänka positivt. Det finns ingen annan än jag som kan bestämma om jag ska träna eller inte, eller vad jag ska stoppa i munnen. Det är helt upp till mig. Även om jag har mycket stöd från min sambo, mina vänner och min familj så är det jag själv som måste göra mina val. Till exempel så hade jag tänkt ge mig ut och springa idag, men det finns inte en uns lust eller vilja i kroppen att ge mig ut. Men vill jag nå mina mål så måste jag göra sånt som jag inte tycker är kul ibland också.

"Day 5 in 99% of all diets" ;)

Inte för att jag är någon hälsoguru eller så, men jag tänkte i alla fall dela med mig med lite tips på vad man kan tänka på när motivationen tryter.
¤ Tänk på varför du vill nå dina mål (vill du gå ner i vikt, få en starkare kropp, få sundare vanor...?)
¤ Sätt upp delmål så ditt slutmål inte känns för stort eller svårt (tex gå ner 2 kilo på en månad istället för 10 kilo på 5 månader, orka att springa 3 km i sträck efter 3 månader istället för 1 mil om ett år).
¤ Tänk på hur du känner dig efter ett träningspass istället för hur jobbigt det är att komma sig för att börja. Man är nöjd, glad och stolt att man faktiskt tränade även om man var trött/ omotiverad innan.
¤ Tänk hur bra din kropp mår av att få röra på sig och hur snygg/stark/frisk du kommer vara när du nått ditt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0