2010-02-23 (21.34)

Tänkte berätta lite hur man gör om man vill töja öronen eftersom jag fick den frågan idag.

Antingen så går man till en piercingstudio så gör dom det åt dig eller så kan du göra det själv. Om du gör det hos en piercare så behöver du inte fortsätta läsa, men om du vill göra det själv som jag gjorde så gör du såhär:

Jag började med att sätta i en navelpiercing i örat (måste man förstås inte), sen köpte jag spiraler (hos en piercare då) i 3 mm och pressade in dom. Man får ta i rätt mycket, men vara försiktig så man inte spräcker örat, det gör dödsont och så tar det tid innan det läker samt att det kan bli inflammerat då. När man haft 3 mm i ungefär 2 veckor, beroende på hur det känns i öronen så gick jag upp till 4 mm. Det beror lite på hur töjbara öronen är, vissa kan gå upp till 5 direkt och sen töja 2 mm i taget, men jag tog 1 mm i taget upp till 6 mm  sen tog jag 2 mm i taget och man kan som sagt töja ca varannan vecka. Vågar man inte pressa själv eller är osäker så är det bäst att gå till en piercare som vet vad han pysslar med.


Föresten så har jag hört att man i alla fall kan töja till upp 10-12 mm för att öronen med säkerhet ska dra ihop sig när man tar ut dom. Jag töjde till 10 mm och mina drog ihop sig bra, men fick ändå igenom 6 mm idag när jag började töja igen.



Kommentarer
Postat av: anje

ah, tack! kanon! :) jag ska genast börja pillra med öronen!

2010-02-23 @ 21:50:18
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0