2010-02-03

Ligger i sängen och drar mig med älsklingen som är ledig idag... Hanna kommer hit om en stund så blir det nog lite yatzy om jag känner oss rätt. Ikväll blir det besöka hos Sabina för att spana in hennes nya lägga och dricka lite kaffe.

Föresten så ringde någon mig nyss som jag inte har en aning om vem det är, riktigt äcklig. Han ringde i fredags också men då trodde jag bara att han ringt fel. Han vägrar svara på vad han vill och hur han fått tag på mitt nummer, men han kallar sig själv David och är allmänt vidrig. 0704295846, någon som känner igen numret?!


Kommentarer
Postat av: Niki

Han har ringt mig i en månads tid, alltid från dolt nummer, han har hotat mig sexuellt också. han har kallat sig stefan, daniel och david. har polisanmält det, och nu ringde han från detta nummer och jag spelade in samtalen. du borde också polisanmäla, han är sjuk i huvudet!

2010-05-25 @ 01:17:41
URL: http://nikiyrla.blogspot.com
Postat av: Suz

Hej!

Sökte på eniro på denna telefonnummer och känner igen detta som ni skriver. Håller han på att ringa er? Jag fattar inte vem han är, vad han vill och berättar konstiga saker till mig :S Tycker ni att jag borde polisanmäla det också som Niki?

2010-08-14 @ 10:50:57
URL: http://lillasuz.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag har inte polisanmält, men det är ju upp till dig. Jag valde istället att "hämnas" och låta en killkompis till mig ringa och avskräcka honom från att ring igen... Sen dess har jag inte hört något. hoppas ni blir av med honom hur som helst! :)

2010-08-14 @ 23:48:12
Postat av: Emilia

Jag har också honom efter mig nu och jag fattar inte hur han fått tag i mitt nummer?! Hur lång tid tog det för dig att bli av med honom? Vem fan är idioten? Till mig kallar han sig Martin. Kan ingen få tag i honom?

2010-09-19 @ 20:06:05
URL: http://emiliaajax.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag vet inte alls hur han fick tag i mitt nummer, helt plötsligt började han bara ringa. Var bor ni? Tänkte om han bor i samma stad? Jag bor i alla fall i Linköping. Till mig ringde han bara kanske 5-6 gånger innan jag hängde ut honom här och på fb.

2010-09-19 @ 22:56:00
Postat av: Emilia

Jag har bott i Katrineholm, men jag bestämde mig för att flytta till Linköping för någon vecka sedan och nu bor jag hos en kompis. Han började ringa efter att jag bestämt mig för att flytta till Linköping. Herregud, vad skumt!

2010-09-20 @ 23:45:37
URL: http://emiliaajax.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag undrar om det finns t ex. hästtjejer som har annonser ute? Enda stället jag kan tänka mig att han fått tag på mitt nummer är på hestnet.se.. Väldigt skumt hur som helst!

2010-09-26 @ 09:18:55
URL: http://alxxworld.blogspot.com
Postat av: linn

Han är efter mig också. har ringt mig i flera veckors tid och kallar sig för David, Daniel och Martin. Ska polisanmäla imorgon. Skönt att hitta denna bloggen och se att man inte är ensam!

2010-09-27 @ 23:31:04
Postat av: Maria

Hej! Googlade detta nummer också just idag för att en kompis blev precis drabbad av honom och då kom din blogg upp. Undrar, hur fick han tag på ditt nummer? Hade du lagt ut det? Tänk att han håller än fast du publicerade detta inlägg i februari. Det är riktigt äckligt beteende det han håller på med. Han måste vara en fruktansvärt ensam man med psykoser eftersom han håller på det här viset. Han säger att han heter david och att han träffat min kompis för ett halvår sedan. Hon lade ut en annons om att hon behövde ett boende och sedan dess har han hållt på.

2010-09-30 @ 21:31:41
Postat av: Suz

Hej, kikade igen om det fanns fler nu för han börjar ringa mig igen efter en månads uppehåll... Jag bor i Sthlm och alltid gjort det...

2010-10-19 @ 23:29:23
URL: http://lillasuz.blogg.se/
Postat av: Maja

Det kan ju finnas ett samband som sagt om alla lagt ut nummer i någon annons på nätet. Jag har annonserat på hästnet också, någon mer? Eller kanske blocket eller något annat stället där det man lägger ut telefonnummer? Mig har han i alla fall inte hört av sig till något mer. Men det som skrämmer mig mest är att han inte alls verkar skrämd över att ringa utan dolt nummer till så många och bete sig som han gör. Hoppas verkligen någon kan sätta dit honom. Här finns ju i alla fall bevis på att han ringt... och till fler dessutom. Så om någon polisanmäler honom så kan ni gärna få skriva ut det som kommenterats här på bloggen som bevis.

2010-10-20 @ 21:48:39
URL: http://majarothman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Han ringde mig idag och jag har polisanmält honom. Råder er alla att göra detsammma. Jag hade satt upp lappar angående min bortsprungna katt som han trodde sig sett. Personen hann på vägen ställa frågor om var jag bodde, sysselsättning osv. Väldigt otäck typ som trakasserade mig sexuellt. Min sambo ringde upp personen varpå han la på och förhoppningsvis ringer han inte igen. Polisanmäl!

2010-10-21 @ 12:38:48
Postat av: mickaaaaaaaä

0704295846 skrev till mig kl 12:33 idag - "Hej hör av dig till mig nu" skrev h*n

2010-10-21 @ 13:12:51
URL: http://screwmeagain.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Han ringde mig och erbjöd plats i någon form av nakenkollektiv. Riktigt märklig kille. Håll er borta.

2010-10-22 @ 15:39:51
Postat av: Angelina

han ringde mig också, fan vad äckligt! vem är detta ingen som fått tag på honom?

2010-10-23 @ 19:33:01
Postat av: V

ringer även upprepade gånger till mig sedan ett dygn från dolt nummer samt skickar sms från 0704295846... detta är INTE ok.



är det något som polisanmält?

2010-11-05 @ 15:40:45
URL: http://http:/
Postat av: Lina

Han har ringt mig under ca ett halvår. Alltid från dolt nummer, men ikväll var han packad och glömde väl bort att ringa med dolt nummer. Riktigt vidrig! Har ringt mitt i natten och verkar inte frisk. Jag polisanmäler, gör detsamma ni så kanske det gör skillnad!

2010-11-05 @ 22:04:49
Postat av: Marie

Han ringde mig precis nu. Han har ringt mig i omgångar och det började i våras nån gång. Nån av gångerna sa han att han hette David och att vi pratat på msn men jag använder inte msn så jag visste att han ljög och då la han på. Nu har han börjat ringa igen och idag var första gången han ringde utan dolt nummer och den här gången kallade han sig Patrik.

Men om det nu är så många som polisanmält honom. Finns det inget polisen kan göra?

Kan man spärra numret via sin teleoperatör på nåt sätt?

2010-11-05 @ 22:24:53
Postat av: Johanna

Jag polisanmälde, se ovan skrivna inlägg, och uppmuntrar alla att göra detsamma. Det är fanimig inte ok att han ska hålla på och förstora för oss! I mitt fall verkade han ha koll på området jag bor i och han vet ju var jag bor, jag känner mig inte trygg längre och det är minst sagt fel. Min anmälan har lagts ner fick jag reda på men om många polisanmäler kanske de kan gå vidare på något annat sätt.

2010-11-08 @ 19:16:25
Postat av: Sophie

Jag fick precis ett sms av det här numret och jag antar att han fått tag i mitt nummer via blocket. Tack som tusan att jag hittade hit och vet vad det är för att han skrev bara 'Hej kan du höra av dig till mig tack'.



2010-11-11 @ 16:41:48
Postat av: Märta

Han skickade ett sms till mig i morse! Typ Ring, måste prata med dig. Har lagt upp en jobbannons på bukefalos samt hästnet, måste varit därifrån han hittat det. Fy fan alltså vilken jävla människa, ska polisanmäla!

2010-11-14 @ 14:30:38
Postat av: Ida

Hej det är väldigt otäkt han har hållt på nu i 3veckor för mig och idag polis anmälde jag han så vi ska upp till rätten mä det här han säger åt mig att han heter pratid petsson och nicklas petsson och att han finns mä på facebook.Idag har han ringt mig 18gånger och skickar 4sms och 1mms och han skickar falska bilder och säger att det är han han hotar mä att komma hit och att vi ska passa oss och kallar mig äckliga fitta och jag tror att han har hitta mitt nummer på blocket. Men vi alla som har blivir drabade vi skulle inte svara lr smsa han för han ska till rätten mä mig nu.

2010-11-30 @ 23:43:53
Postat av: Miri

Han ringde mig igår och ville att jag skulle ta nakenbilder på honom och hans polare (jag är fotograf), jag insåg ganska snart att han hade någon skruv lös och sade nej vilket ledde till diskussion. Till slut fick jag bli otrevlig och tänkte att han lär nog inte ringa igen. Men ikväll har han ringt flera gånger och skickar otrevliga sms. Märklig man.. tycker lite synd om honom.



Känns inte riktigt som att polisen bryr sig om sådana här saker.. någon som kommit någon vart med sin anmälan?

2010-12-03 @ 20:09:06
Postat av: Norrland

Jag har haft problem med denna snubbe sen sommaren 2009. Periodvis ringer han massor, han hade ett system på att ringa ca 9 varje lördag morgon men sen börja han ringa frenetiskt trots att bla min sambo skällt ut honom för land och rike. Jag spårade nummret hos Telia och polisanmälde. Polisen säger att de inget kan göra men med ett nummer kan ded spåra han så pass att de vet vart han är inom 50 meter radie. Så snälla ni fortsätt anmäla, och ni som inte gjort det gör de. En mindre vacker dag kanske denna sjuka människa söker upp någon.

Jag har dolt/skyddat nummer och det finns inte att finnas nånstans, jag har heller inte haft någon annons ute. Sen bor jag några mil i från er, umeå..

Riktigt sjuk människa det där..

2010-12-07 @ 16:46:37
Postat av: anna

Den här snubben håller på att ringa min kompis just nu. Vad är det för fel på denna man? Han kallar sig Robin Lindström och ringer ca var 10 minut.

Hur blir man av med han? och hur fan har han fått tag i detta nummer?

2010-12-10 @ 20:04:21
URL: http://annafrajberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Han har hållt på att ringa mig i en dryg vecka också. Kallar sig alltid Robin och vill ringa upp om tio minuter hela tiden. När jag inte svarar skickar han SMS - Svara. Han ringde 15 ggr i fredags kväll. Sen har jag bett min bror svara de sista gångerna han ringt så nu har jag inte hört nått sen i söndags. Han har förmodligen hittat mitt nummer på blocket också...äcklig typ

2010-12-14 @ 18:35:04
Postat av: Jenny Strandgården

Han har ringt mig i ca 2 månader. Det började med att han ringde och påstod att vi haft sex i somras. Riktigt äcklig. Nu har han hotat och hållt på ett tag och utger sig ifrån att heta Robin. Jag har också polisanmält honom. Tillsammans kan vi nog göra så att de får tag på honom. Jenny

2010-12-17 @ 21:52:29
Postat av: Linda

Han har ringt till mig med, också ungefär i två månader och säger att han heter Robin. Helsjukt!!!

2010-12-18 @ 00:07:24
Postat av: Cattis

Han har ringt mig jättelänge. Trakasserat mig dag och natt, utger sig för att heta Robin. Påstår att han vet saker om mig som jag inte vill ska komma ut. Säger att han ska fortsätta trakassera mig resten av 2011. Han har ringt från dolt men ville nu att jag skulle ringa upp honom. Polisanmälde honom och berättade även om er andra drabbade!

2010-12-23 @ 21:23:09
Postat av: den coola

Han ringer mig också! kommer att polisanmäla han i morgon

2011-01-14 @ 21:48:54
URL: http://undercoverninja.blogg.se/
Postat av: sara

OMG!! asso han ringer min kompis med och kallar sej robin, hennes nr var upplagt på hästnet!! asso omg vem är den hära snubben, polisen måste seriöst skärpa sej och ta tag i detta! vi ska polisaanmäla imorgon tror jag

2011-01-14 @ 21:52:53
URL: http://undercoverninja.blogg.se/
Postat av: Anonym

OMG!! asso han ringer min kompis med och kallar sej robin, hennes nr var upplagt på hästnet!! asso omg vem är den hära snubben, polisen måste seriöst skärpa sej och ta tag i detta! vi ska polisaanmäla imorgon tror jag

2011-01-14 @ 21:53:33
Postat av: Johanna

han har ringt mig med , han började ringa vid kvart i tio på kvällen och ringt cirka 16 gånger. jag skickade ngr sms och frågade vad han ville och då ringde han upp ist. jag frågade vad han fick nummret ifrån och då sa han att han hade fått det av en som hette Johan Larsson.och själv sa han att han hette Robin Lindström. och jag känner ingen av dom. jag funderar på att gå till polisen om han ringer fler gånger. vad har ni gjort och vad ska jag göra ?! tacksam för ett svar. kram :)

2011-01-15 @ 01:37:35
Postat av: H

Han ringde mig nyss också men jag svarade inte. Fy fan. Bor i Umeå. Hoppas verkligen dom tar fast den här idioten.

2011-01-15 @ 01:38:46
Postat av: A

Han har ringt mig också. Han har kallat sig olika namn och sagt att han ringer från rfsu bland annat. Han har fått mitt nummer från blocket. Som flera har skrivit där uppe så verkar han kunna städerna ganska bra och jag var väldigt orolig över att han kunde Västerås så bra, men förmodlingen så är han så pass sjuk att han lär sig allt utan och innan. Låt bara bli att svara på privat nummer, eller detta nummer så får han ingen respons, det verkar vara det han går igång på!



ta hand om er!

2011-01-17 @ 19:52:16
Postat av: Jolin

Först smsade han mig men sen ringde han mig en kväll ca 10 ggr. Först svarade jag men han sa inte var han har fått mitt nummer ifrån så jag ignorerade det sedan. Jag hade en annons på hästnet med mitt nummer, tänkte om han har tagit det därifrån. Idag smsade han mig igen och skrev `Ring mig tack´. Han sa att han bor i Kalmar och att han heter Robin.

2011-01-17 @ 21:31:13
Postat av: Sebz

Är det någon som haft en kompis/pojkvän att ringa upp detdär numret? Jag har nämligen god lust att börja tracka tillbaka, och förmodligen lägga till ett och annat hot. Fick just reda på att han trackar min syster ( 15 år ), anmälan la polisen ner.

2011-01-31 @ 23:36:31
Postat av: piia

Oj vad skön att inte känna sig helt ensam i det här. Denna kille har ringt mig i ungefär ett år och han kallar sig Andreas och frågar alltid med en irriterande len röst vad jag gör. Han verkar helt sjuk och jag har sagt att jag ska polisanmäla honom men han har fortsatt ändå. Är det så att han har en lista med nr som han ringer och terroriserar? Det hela känns i alla fall väldigt olustigt. Han måste vara en otroligt ensam och sjuk människa. Jag pratade med polisen när han ringde som mest men det var ingen stor ide att göra en anmälan tyckte de. Men hur ska man få stopp på honom? Hoppas han åker dit.

2011-02-24 @ 01:05:15
Postat av: Sandra

Hej! Fick detta samtal inatt vid halv 5, från detta nummer, sökte på numret och hamnade här, OJ! Fick ett sms där han står naken! INTE OK! För att han ska åka dit borde man tillsammans göra en anmälan, är man själv i det är det nog inte så lätt att sätta dit honom! Det är en människa som antagligen behöver sjukt mycket hjälp och jag skulle vilja stoppa detta innan han skulle ge sig på någon rent fysiskt!!

2011-05-27 @ 09:41:36
Postat av: Cecilia

Hej! Har lagt ut en annons på blocket där jag söker lägenhet tillsammans med två väninnor. Detta nr har nu ringt 5 gånger och smsat "dra åt helvete". Obehaglig!

2013-08-22 @ 23:34:43
Postat av: M

Lade upp en annons på blocket om jag sökte boende i Linköping. Dolt nummer ringde och ville hyra ut ett rum och ta reda på mina sexuella intressen och när jag sa att jag hade pojkvän undrade han om min pojkvän kunde godkänna att ha med "en tredje", eller om jag kunde tänka mig en på sidan av. Svarade såklart nej. Så var det tyst i en vecka. Sedan ringde Dolt nummer igen och sa att han gjorde en undersökning från rsfu och ville ställa frågor. Ganska kort efter det samtalet ringde en "Stefan" och sa att han "kollat på lagret och hade dildo's att skänka bort gratis". Jag sa att han nog ringt fel, jag hade inte bett om något sådant. Han hävdade att vi pratat tidigare, vilket jag menade att jag inte kände till. Han ringde tre gånger till den kvällen, medan jag var på släktmiddag, vilket jag inte svarade på. Fick sedan ett argt sms från detta nummer. Googlade och kom hit.

2013-10-08 @ 07:27:23
Postat av: Anna

Hej! Googlade detta nummer och hittade hit. Har lagt ut annons på blocket om att jag söker bostad i Växjö och fått sms av numret ovan. Har också fått samtal från hemligt nr sent en lördagkväll som påstod sig ringa från rfsu. Riktigt obehagligt! Verkar som denna människa hållt på med detta väldigt länge =/

2014-02-01 @ 21:24:56
Postat av: Susanne

Hej!
Nu flera år efter så har jag också blivit drabbad. Kallar sig Johan och säger sig vara krokimodell. Det vi tjejer verkar ha gemensamt är annonser på blocket eller hästsidan plus att några har linköpings anknytning

2014-08-27 @ 18:20:06
Postat av:

Stockholm bostads annons på blocket. Polisanmäler !!!

2015-03-14 @ 16:56:44
Postat av:

Stockholm bostads annons på blocket. Polisanmäler !!!

2015-03-14 @ 17:49:41
Postat av: Catrin

Han kontaktade mig när jag sökte jobb och hade annons ute. Han sa att han hade ett stuteri och han säger att han har det utanför orten man bor i. Han frågade massa privata frågor och ringde hela tiden och gav sig inte. Först ringde han med dolt nummer och sedan med ett oregistrerat mobilnummer och han gav sig inte så jag blockerade hans nummer.

2015-07-16 @ 21:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0