2009-06-07

Ska inte hundar tycka om att springa?

Jag har ju gjort både ett och två försök att få med mig hunden ut när jag joggar, men det har aldrig gått så jag har inte gjort det på typ över ett halvår. Men idag tänkte jag att jag skulle prova igen... Nu har han ju trots allt fått upp kontidionen lite mer (jag också för den delen), sen så fick jag lite tips från Calle (Olofs bror som hade Toffe innan). Men det sket sig ändå, Sprang inte ens halva rundan för då var både jag och Toffe helst slut, Toffe sprang inte frivillig på hela vägen så jag fick hoppa runt, studsa och ropa på honom för att han skulle tcyka det var kul att springa, inte heller hjälpte det att vara bestämd och rycka till ett par gånger i kopplet och sen bara springa för då stannade han bara. Det fick till slut bli en PW och så ska vi ringa veterinären och se om hon kan ha en aning om vad det handlar om. Han har inte gjort någon höftröntgen och när han väl srpinger så ser det ansträngt och konstigt ut så vi tror att det kan ha något med det att göra. Vi har liksom inte tänkt på att det kan ha varit något fel på honom innan, han är ju typ alltid pigg och glad, men nu när vi tänkte efter lite så kom vi på att när vi har honom lös i skogen så springer han typ aldrig i förväg utan luffsar mest efter. Vi får se vad det kan vara helt enkelt.


En spinkis precis när han kommit till oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0