2009-01-22

Jag är så sugen på att mäta och väga mig nu, bara för att se om det hänt något än, vissa tappar jätte mycket i början när dom kört med atkins och för vissa går det ju inte lika fort. Jag vägde och mätte mig första januari och bestämde då att jag bara ska göra det den första dagen på varje månad för att inte bli helt besatt av att göra det som jag var en period förut. Då gjorde jag det varje dag och fick typ ångest om jag gått upp ett hekto ena dagen mot den andra och det fick mig bara att må jättedåligt. Förhoppningsvis blir det ju roligare att göra det efter en månad, med hopp om att det hänt lite. Förväntar mig inte direkt att jag ska ha nått min målvikt nu, haha. Min målvikt är föresten 66 kilo (till mina 176cm) och jag har en bit kvar och det försvinner ju inte på ett kick. Men känner mig ändå nöjd med hur jag ändrat mitt liv nu dom senaste månaderna.Först satte jag igång och träna i oktober och sen nu satt igång med maten också. Det känns ändå som ett nyttigt sett att nå min drömvikt iställlet för att chockbanta i 2 veckor och så fort man börjar äta som en människa igen så går man upp allt man gått ner och gärna några extra kilon till. Been there done that. :P

Till sommaren hoppas jag på att ha nått min målvikt och stått stilla där ett tag. Har märkt att jag knappt legat på stranden dom senate somarna men man klär sig så mycket lättare att det känns viktigast att vara smal på sommaren. Självklart vill jag vara smal jämt, så man slapp tänka på det och må dåligt över det som jag gjort sen jag började gå upp i vikt för typ 1 ½ år sedan. Innan dess så låtsades jag mest bry mig för att det va ett "hett ämne" och alla ville gå ner i vikt. Då hade jag redan tappat nästan tio kilo när jag gick i 9an (allt bra händer när jag gick i nian, visst Olof?!). Jag var iaf nöjd med min kropp som den såg ut och tyvärr tog jag inte tillvara på det utan klagade på minsta lilla grej jag ville ändra. Nu när jag ser tillbaka på det så fattar jag inte hur jag kunde hålla på som jag gjorde. Om jag skulle vara lika smal nu som jag var då skulle jag INTE klaga på något. Möjligtvis att jag hade små tuttar, men det blir ju knappast bättre om man försöker fortsätta gå ner i vikt :P

Nej, nu ska jag sluta svamla om vikt och gå och vika tvätt istället.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Maja var inte så besatt! Du är ju hur snygg som helst! PUSSS

2009-01-22 @ 18:47:52
URL: http://bodilhardangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0