2009-01-05

Idag är det verkligen helt underbart väder ute. Solen skiner och snön bara snistrar för att det är så kallt ute. Tyvärr är det ju så också att jag helst håller mig inne när termometern står på -14. Har i alla fall varit uppe i stallet och så gått en sväng med hunden så lite frisk luft har jag fått. I övrigt så försöker jag få upp värmen här inne, även om jag tänt upp i pannan och eldar i öppna spisen så är det fortfarande bara 17 grader här inne.

Idag ska jag försöka uträtta några ärenden som jag måste ta i tu med nu när jag är arbetslös. Måste skriva in mig på alfakassan, men då måste jag ha en skrivare så jag kan skriva ut och skicka in papprena till dom. Så måste jag ringa Hjortensbergsblommor och få arbetsgivarintyg därifrån så jag kan få ersättning från a-kassan också. Bävar för att ringa till Wreta också, för dom verkade så jävla sura på mig sist jag var där och skulle hämta min lönespec. Men måste ju göra det med. Ett annat samtal jag måste ringa idag är till kolmården och beställa tid för Wilma. Blää, inget jag ser fram emot. Det får Olof fixa.

Snart är det dags att börja städa iodrning och börja packa lite inför flytten. Inte sånna grejer man använder såklart, men tex röja i källaren och slänga massa skräp och så städa och sortera grejer så att man inte har allt det kvar att göra när vi väl ska flytta.

Hörs senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0