2009-04-20 (23.50)

Ursäkta den dåliga uppdateringen men det känns som att jag inte har något vettigt att skriva. Idag har typ allt i mitt liv handlat om jobb och pengar.

Först så ringde Bella imorse och frågade om jag fortfarande var arbetslös för hon hade blivit erbjuden ett jobb som dom även behövde medarbetare i Linköping till. Jag gav henne tillåtelse att ge dom mitt nummer, ca 30 sek senare ringde dom upp och förklarade lite mer om jobbet. Jag har fortfarande inte helt klart för mig vad det handlar om förutom att att det är Marlboro som gör en storsattsning för lanseringen av marlbro guld's nya design (gamla Marlboro light alltså). Jag tackade ja till jobbet som bara skulle vara i 2 veckor så det var ju bättre än ingenting i alla fall. På fredag ska jag upp till Stockholm på utbildning och få gratis middag och boende på hotell. Tyvärr fick inte Bella jobbet så får åka själv, lite läskigt men det är väl okej.

Efter att detta hänt så åkte jag och min kära sambo till Arbetsfömedlingen, på vägen dit fick jag ett sms från dom som jag fått jobbet av, jag fick tydligen inte ha några piercingar i när jag jobbade. Jaja, tillbaka till Arbetsförmedligen, jag skanu få 137 kr om dagen från dom för att jag varit arbetslös i 3 månader och att jag fått ett deltidsjobb i 2 veckor påverkade som tur var ingenting.

När besöket på AMS var klart åkte vi till Federal body piercing och frågade hur jag skulle göra med piercingen vid ögat under jobbtiden. Fick rådet att sätta compeed munsårsplåster över. Kommer nog se skumt ut, men tänker inte ta ut den för så kort tid. När jag fått det förklarat för mig åkte vid till det ställe jag sökt jobbet som jag hoppas att jag ska få och kollade runt, presenterade mig och så åkte vi hem.



Resten av dagen har bestått av matlagning, fruktsallad, tv och nu ska jag gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Emelie E

Tack vare min kusin och lite mig då eftersom jag gav dem Bellas nr du får lite jobb Majsan,jag kunde inte tyvärr. Hoppas det blir kul :)

2009-04-23 @ 13:54:08
Postat av: Maja

Tack Ems! Det kommer säkert bli bra! :)

2009-04-23 @ 18:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0