2008-09-08

Då var man hemma från helgens bravader. Hade en riktigt härligt helg hemma hos mamma och pappa. Började tyvärr med att bussen blev försenad i fredags så jag missade anslutnings bussen till Borensberg och fick sitta i Linköping i 1 ½ timme för att vänta på Rebecca, Sabina, Johanna och Hanna. När dom kom så gick vi till Gingis och åt god mat och drack vin. Efter det lämnade jag och Hanna resterande när dom skulle på bio och begav oss hem till bror min för att förfesta lite. När kvällen blev lite senare gick vi ner på stan för att möta Stoffe och Degen. Vi gick sedan till Platens och även till Plaza och Maxim en sväng eftersom de är gratis inträde på fredagar. Mysig kväll när jag fick träffa folk som jag tyvärr träffar allt för sällan.

Lördagen började med en promenad i ösregn till farmor för att äta lunch. Var trevligt att träffa henne och lite annan släkt. När regnet började avta gick jag upp på marknaden med mamma och pappa och hade en jävla tur i spel för jag vann typ på alla lotter pappa köpte. :) Kom hem och var tvungen att ta igen lite sömn, efter en power nap var det bara att hoppa in i duschen och göra sig klar för att åka till Motala. Som tur var hade det näst intill slutat regna när bror och övriga medlemmar i Queen of Diamonds intog scenen på hamnrock inför några trogna faens som kom dit trots vädret. När dom spelat klart jag jag och Hanna till Med eller utan och käkade kyckling baguette, de är det godaste! Skulle egentligen följt med Calle och dom till Brygget, men det var helt enkelt för mycket folk, för blöta fötter och trötthet som gjorde att vi valde att åka hem istället. Igår, söndag så hälsade jag på min bror en stund innan jag tog tåget till Norrköping där Olof hämtade mig och körde mig hem igen.

Tack alla ni som gjorde det värt att åka ifrån min älskling några dagar :)

Måste också nämna att Toffe skrämde skiten ur mig när jag skulle ta honom på en promenad vid lunch. Han vägrade nämligen resa på sig och hade ingen funktion i bakbenen, det blev raka vägen till vetrinären för att konstatera att han hade världens träningsvärk. (Olof och han gick vilse i skogen i två timmar igår och det blev nog lite mycket för honom). Men nu har han smärtstillande och kan i alla fall gå :)

Imorgon är det jobb som gäller vilket betyder att jag ska lägga mig och sova nu. Tata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0