2008-09-02

Jobbar min sista dag imorgon som det ser ut just nu. Känns båda skönt och åt helvete. Skönt att vara ledig ett tag (dvs, vill ha ett jobb innan den här månaden är slut!) och åt helvete om jag inte får ett jobb innan den här månaden är slut.

Har målat klart badrummet idag, blev riktigt fint, vill bara ha lite inrednings detaljer för att göra de lilla rummet fulländat. Imorgon ska jag köpa lila presentpapper till mitt nästa projekt. Åhh, va kul det är att fixa och pyssla hemma. I love it! Ett mycket bra sätt att fördriva lediga dagar på.

Förutom att ha målat där inne har jag idag även varit ute med hunden, skickat mitt CV till ett potensiellt jobb jag vill ha, vikt tvätt och lagat mat. Riktig hemmafru ja ;)
Igår var Olof inne i stan när jag slutade så vi gick en sväng på stan för att leta skor och jacka till mig. Det slutade med att vi kom hem med... till mig; två tjocktröjor, ett linne, en platttång, till Olof; en tjocktröja, till Toffe & Smula; massa med leksaker och mat. Hittade alltså inget av det jag behövde med gjorde slut på några tusen ändå.

Till helgen var det tänkt att vi skulle åka hem till mor&far för att gå på Borensbergs marknad, men som de ser ut nu så vet jag inte vad som händer. Olof åker iaf upp till sina föräldrars lantställe och hjälper sin pappa med att ta upp båten, så jag vet inte om jag åkler själv eller om jag följer med dit eller stannar här. Tycker inte riktigt om när det blir ändrade planer sådär, blir så velig då och vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska ta vägen.  Det värsta med att planera saker är att man ofta blir besviken när det inte blir som man tänkt. Planerar man ingenting gör man ingenting, planerar man något så brukar de gå åt helvete ändå. Nästa helg är också upplanerad, hoppas inte det skiter sig igen då.

over and out.

(btw sis, orkar inte ta en bild på håret nu, ser ut som ett ruttet ägg i huvudet, då får se en annan dag)

Kommentarer
Postat av: Syster

Hihi det är luuugnt, sis. men hade gärna velat sett det :)

Vad duktig du är som fixar och trixar hemma, riktigt stolt över dig faktiskt :)

Nej nu ska jag plugga trafikteori, tänkte ringa dig faktiskt.. men jag ser att klockan drar iväg.

Puss <3

2008-09-02 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0