2008-10-20

Oj, snart har visst hela oktober gått ser jag nu när jag rubrikar min blogg, värst va tiden går fort! Har varit en seg-rumpa hela dagen iag för jag kunde misann inte somna igår... Låg vaken och tänkte igenom hur jag vill ha alla rum i huset,är ju inrednigsgalen. Kan inte tro att man kan få så många idéer mitt i natten, men nu har jag verkigen kommit på exakt hur jag vill ha det i varenda rum, från möbler till färger och tavlor, gadiner och blommor! Började redan idag att prova mig lite fram med det jag vill ändra i sovrummet, här är resultatet;



Hade bara en ljusslinga hemma men blir att köpa en till och göra likadant på andra sidan fönstret (det är väl inte för juligt? kommentera gärna!) Hade även tänkt att byta ut blommarna i det fönstret mot två vita orkiéer. Sen var det inget mer jag vill ändra i sovrummet. Nu när ekonomin inte är på topp så får jag börja med de rum som det bara är små saker som jag vill fixa, ändra eller lägga till. När jag fixat sovrummet ska jag gå vidare till hallen utanför, måla om och köpa en större (och snyggare) hundkorg till Toffe sen är även den lilla ytan färdigfixad. Verandan är det tredje och sista "rummet" som bara behöver en enkel och relativt billig renovering, så när jag är klar med även detta rum så hoppas jag på att ha fått presentkort på ikea både i julklapp och 20-års present och ska då börja med datarummet, vardagsrummet, köket, hallen, gästrummet och källaren. Blir alldeles galen för jag vet hur jävla fint och mysigt det kommer bli om jag väl får klart allt! Ska förstås inte byta ut allt, ska nästan återanvända alla grejer vi har, fast flytta om och måla lite och så. Dom grejerna som jag inte vill behålla, vilket är tv-bänken, två hyllor och tv-bord (matchande) ska jag läga ut på blocket, eller om någon annan är intresserad, hör av er :)

Ja, men då vet ni iaf vad ni ska köpa till mig julkapp och så och vill ni sticka ut ur mängden går det bra med presentkort på tattoo eller piercing också ;) Puss på det.

Idag har Toffe blivit av med kulorna och nu är han mest bara groggy och vinglar omkring med sin strut på huvudet, stackarn. Har svårt att hålla mig för skratt när jag ser honom fast jag tycker synd om honom samtidigt! Nej, nu ska jag laga mat.  

Kommentarer
Postat av: ellen

gud va mysigt nä inte är de för jligt bara mysigt på höstkvällarna:)

2008-10-23 @ 09:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0