2008-10-12

Nu är det tyst och lugnt i huset igen (förutom Toffe som ylar och är kåt...), och städat ;) Har varit en riktigt mysig helg. Tycker att det är så kul när man får besök här ute. Tror nog att våra besökare också tyckte att det var skönt att komma ut hit en sväng. Vi har inte gjort så mycket utan mest umgåts, gått små promenader, pysslat i stallet och lagat massa god mat. Precis lagom, ändå så har jag varit så trött idag att jag bara deckade på soffan förut. Känner mig fortfarande slö och har lite ont i huvudet, men hoppas på att det ska gå över.

Har ridit både igår och idag. Är kul att hon gör framsteg varje dag. Jag har också tur som har en gammal ridlärare i stallet som kan ge mig lite tips eftersom jag inte är så van med hästar som beter sig som henne. Hon går med huvudet så högt hon kan och är jätte känslig i munnen. Själv är jag van med tröga fjordnigar som man måste försöka få upp huvudet på och som är starka i munnen. Hon har lovat mig några privatlektioner också. Det finns hopp för såväl mig som Wilma. Är så stolt över henne, det är verkligen en sån häst som man vill visa upp!

Imogron blir det en sväng till Norrköping för att inhandla lite täcken och grejer till henne så ska jag ta ut henne i skogen med Tesan också. Tog bara en liten sväng och skritta av henne på grusvägen precis bredvid en traktor som höll på att greja typ 20 meter bredvid oss. Det rörde henne inte i ryggen så det ska nog gå bra i skogen!


En pigg Wilma på banan

Ingela fick prova att rida en liten sväng också


Philip chillar i "gungan"


Fin bild på Smula om den varit lite ljusare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0