2008-10-02

Det känns att det börja bli höst på riktigt nu. Gillar den där känslan av att vara lite kall och rosig om kinderna ett bra tag efter att man varit ute. Idag tog vi en lång promenad i skogen och letade upp lite nya stigar, man får passa sig så man följer rätt spår för den där skogen finns det tydligen vägar som räcker bort till Norrköping om man vill. Som tur var hamnade vi inte där, men det blev ändå än rätt okej lång prommis på ca 2 timmar i lugnt tempo. Skönt! När vi kom hem så bakade jag lite bröd och så åt vi färskt bröd med oboy. Efter det slockande Olof i soffan och jag passade på att busa med Toffe, Ronja och Norton som var på besök. Dom är så söta!

En sak som jag faktiskt saknar här ute på landet är en bastu. Läste Ellens blogg och såg att hon bastat idag, blev så himla sugen. Det skulle verkligen göra vårt lilla stället snäppet bättre. Har iofs en halvklar bastu i pannrummet... Men som sagt, det är i pannrummet och är typ 1 kvadratmeter stor så blir nog inte att bygga klart den iaf!

Idag är jag riktigt sugen på att rida, kanske inte en stentuff dressyrlektion, men ett varv i skogen och få andas in lite mer av den friska luften. Tyvärr är inte Lisa hemma och känner inte riktigt att jag vill gå upp och tjäla Leo bara sådär. Det får helt enkelt vänta, tills imorgon kanske? Hoppas Lisa gör klart schemat någon dag snart så man inte behöver undra när man kan och inte kan rida. På tal om saker jag väntar på att Lisa ska göra så undrar jag om det kommer bli något av att åka och simma i Norrköping en gång i veckan. Måste ta ett snacka med henne imorgon och ta reda på om det blir något av, för då kan man ju faktiskt basta i badhuset! Wiho.

Btw, tandväken håller i sig om ni vill veta :( Måste nog gå till tandläkaren med det här.


Tänk om jag hade dig kvar min käraste vän,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0