2008-10-01

Första oktober, Lisas och Paulas födesedag. Grattis till er!

Idag har vi varit i Norrköping och handlat skor och efter mycket om och men en jacka. Blev riktigt nöjd med skorna, men jackan köpte jag mest i protest för att jag var förbannad över att storlek L för dam är ungefär samma som S i herr storlekar och det är den största storleken på många stället. Redan på Vero Moda kollade expiditen snett på mig när vi frågade om större storlek. Ville bara åka hem då. Jag med mina über breda axlar och behov av en jacka som passar till både baggie och tajta jeans var helt fel ute denna säsong tydligen. Efter ett par varv i galleriorna var jag på väg att konvertera till enbart tajta jeans och började prova jeans istället, gav upp det även om jag hittade ett par som jag provat innan och har ångrat mig över både då och nu att jag inte köpte. Men, tillbaka till det här med jackorna. Det fanns massor med snygga jackor, men ingen i min stil så tillslut gick vi in på stadium, valde ut den första bästa täckjackan, betalade och åkte hem. Redan i bilen ångrade jag mitt köp, men den håller väl föhoppningsvis värmen i vinter...

Efter min shoppningrunda och lite mat på Spicy & Hot så åkte vi till Nyköping för att köpa jägarbyxor till Olof som han kan han när han är ute och lurvar med hunden i skogen. Inpulsköpte även en stor kruka med blomma. Blev fint i vardagsrummet :P

Tack älskling för att du stod ut med en flickvän som var arg och hade extrem tandvärk trots all pillerknapring.
Väckte stackarn vid halv 6 imorse av att jag grät för jag hade så ont. Tur att man har en underbaring till pojkvän som hämtade alvedon och kramade mig tills han föll tillbaka in i sin skönhetsömn (eller som han själv kallade det "sin manliga skogshuggarsömn") medans jag kollade på Bilar (filmen) på datorn.

En sak som är bra med att vara sjuk är att man får äta hur mycket glass man vill.


Får-fötter och Toff-fötter


Lite nervikt.


Inte vikt.


Sneakers


Stövlers


Den efter alla om och men jackan


Kärleks mössan


Nu gäspade Toff och sa att det var dags och sova, sagt och gjort (nästan) Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0