2008-11-26 (15.54)

Man kanske inte ska önska allt för mycket, för nu gick min önskan om att slippa jobba ikväll i uppfyllelse, dock så får jag inte lön för ikväll + att jag måste jobba imorgon istället. Alltså visst det är bra att jag får jobba, men nu i efterhand hade ikväll faktiskt inte varit så dumt. Imorgon jobbar Olof eftermiddag så han kan inte köra mig, får be grannen och jag hatar och be om skjuts (Jaa, jag ska fixa körkortet). Dessutom så får Toffe vara ensam hemma mycket längre och så missar jag "du är vad du äter". Men men, jag vill ju jobba för pengarnas skull och ska inte klaga så mycket, vet ju att det finns många som är arbetslösa som jag gick i skolan med så... På tal om pengar så ble jag lita glad när jag fick veta att jag tjänar typ 15 kr mer i timmen än vad jag trodde. Det blir ju lite extra iaf ;)

Ikväll blir det tv istället för jobb skulle jag gissa på. Jag har verkligen blivit värsta tv nörden nu när jag är hemma så mycket. Kan typ alla reklamer (stör mig skitmycket på att dom förstört cocacola reklamen i år!). Sen blir jag lite förtvivlad över att bonde söker fru, det okända och room service går samtidigt ikväll, så jag vet inte vad jag ska välja att titta på. Det okända verkar bra ikväll för det är någon ridskola där alla hästarna får damp så det spökar väl där. Ja, vi får se vad det blir. Det blir också träning, men det tänkte jag nog ta tag i typ nu så man har det gjort ikväll. Vad ska man hitta på att äta när vi kan äta tillsammans ikväll då? Har inte tagit upp något ur frysen eftersom jag trodde att jag skulle iväg och jobba och Olof sällan lagar någon riktig mat när jag inte är hemma.

Undrar om jag är besatt av pengar. Tror inte att det går en dag (nästan iaf) utan att jag tänker vad jag skulle göra om jag hade obegränsat med pengar. Jag vet ju att pengar inte är allt. Men helt ärligt, tänk om man aldrig behövde tänka på pengar alls. Kunna bo i värsta fina huset och kunna köpa massa med nya kläder, ha en personlig tränare, verligen ha råd med sina djur, kunna jobba om man ville med något man verkligen ville jobba med eller bara gå hemma om man ville det och framför allt aldrig behöva tänka tanken "har vi råd att betala alla räkningar den här månaden". Bara en sån sak lixom. Guld värt att vara rik, haha. Någon som har ett bra förslag på hur jag kan bli snuskigt rik? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0