2008-11-21

Jag har blivit en sjusovare. Idag väckte älskling mig klockan 1 och då kändes det som att klockan var 3  på natten eller något. Undrar om jag har järnbrist eller vad det är. Fler saker som spökar är att mitt hår faller av mig, visst att jag har tjockt hår från början så det tänker man väl inte på så, men sjukt jobbigt och äckligt när man duschar och får hela händerna fulla med hår! Hoppas detta slutar snart.

När jag vaknat och piffat till mig någorlunda för att inte skrämma folk på stan så åkte vi in till Nyköping och handlade grejer tills imorgon, jag köpte hårfäg också, gud vad skönt det ska bli att få bort den här vidriga utväxten. I övrigt har vi varit i skogen och plockat mossa och glidit på isen med Toffe, jag bara älskar när det är sånt här väder och sällskapet ska man inte klaga på heller, var über mysigt att busa runt i snön! Har lagat mat och håller på att baka sockerkaka tills imorgon när släkten kommer också. En grej jag måste hinna klura ut innan dom kommer är hur vi ska få plats 11 pers vid bordet, eller i vårt hus överhuvudtaget?!


                                                                                          Idé på hur vi ska lyckas, någon?

I helgen reser grannarna bort också så kommer ha ansvar för stallet, blir väl inget direkt konstigt med det, det enda jag inte är van vid är Loppan och Tingeling (unghästarna på lösdriften), men som jag fattade det så behöver jag itne göra så mycket med dom. Känns bra att dom ändå litar såpass mycket på mig att dom ger mig ansvaret för alla hästar :)

Måste bara tillägga att jag fick ångest igår när jag kollat på du är vad du äter och så ställde jag mig på crosstrainern i 30 km/h i 30 min, var ganska slut efteråt, men då var det bara att köra på med styrka. Får se om jag orkar med det här ikväll med, för har inte hunnit springa i dagsljus idag heller. Först ska jag smälta maten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0