2008-11-19

Tillbaka till vardagen då...

Är grymt skönt att vara ledig till nästa torsdag kan jag ju börja med att säga, så vardag och vardag, men hemma och inne i rutinerna igen iaf.

Idag har jag spenderat dagen med att städa hela huset, får någon form av ångest när jag varit iväg och kommer hem och behöver dammsuga, städa toaletterna och börja greja... Ska inte klaga på Olof för han trodde nog att han inte stökat ner och det hade han inte heller om någon annan kollat, någon utan mina pedantiska ögon som ser allt.

Efter att städningen var avklarade gick jag upp till stallet och gjorde alla sysslor där. Då började det snöa i takt med att ja gsvor för jag skulel ge mig ut och jogga. Jag trotsade snön och gav mig ut och för första gången bededde (stavning?) sig Toffe exemplariskt. Gick riktigt lätt att ta sig fram trots att jag knappt såg något för all snö. När vi väl kom hem så stod Tesan, hennes kompis och Gunilla där och skrattade åt mig. Tesan: "jävla cp har du varit ute och sprungit i det här vädret, skärp till dig och följ med oss ut ikväll istället..." Själv kände jag mig bara nöjd och tackade nej till hennes erbjudande om en krogkväll och gick in och körde styrka istället. När träningen och strechingen var avklarad njöt jag av en lång, varm dusch och sen gick jag ner och lagade wook och couscous. Smarrigt värre.

Olof jobbar, så kvällen kommer jag spendera med min cosmo och mitt favorit te "käresta röd". Föreseten så känns snön jättemysig nu när jag kan sitta inne och titta ut på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0