2008-12-23

Ja, då var det bara en dag kvar till julafton. Åker till Borensberg i efermiddag. Innan dess ska jag försöka få tag på veterinären (har ringt typ 20 ggr idag), städa toaletterna, packa, fixa naglarna och hänga tvätt, den får inte glömmas i tvättmaskinen när man ska iväg!

Har så sjukt ont i magen idag med och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska försvinna. Jag tänker ju mer på det om jag ligger och vilar och om jag håller mig sysselsatt så får jag ondare.

Just nu sitter jag bara och degar, läser andras bloggar, lyssnar på Winnerbäck och föröker sjunga bort "magontet" ;)

Det känns tråkigt att jag inte alls längtar till julafton, det ska jag vara en sak som man längtar efter hela december, visst är det mysigt och så, men jag saknar den där känslan man hade när man var liten och inte kunde somna på kvällen. När julaftonsmorgon väl kom så vaknade man hur tidigt som helst och letade efter paket som tomten varit med, sen så var hela förmiddagen bara en lång väntan innan kalle anka, julmat och tillslut, efter så mycket väntande så var det dags att öppna alla julklappar! Jag vill känna så nu med!

Jag vet ju att det är annorlunda nu, för det första så jobbar Calle på julafton så han kommer typ vid 10 på kvällen, Olof ska iväg och sova hos sin bror sen så man kan ju inte mysa med honom på kvällen, mormor och morfar kommer först efter kalle anka (det har alrdig hänt förut!). Men det blir väl bra ändå, juldagen är ju nästan mer att se fram emot, dels så får jag träffa Mira, Jakob och alla kusiner som då är lite roligare än mormor och morfar + att det är utgång på kvällen. Får se om det blir i Nkpg eller Lkpg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0