2008-12-21

Nu närmar sig julen, men jag har inte orkat engagera mig mer i den än att köpa julklappar och pynta lite. Men jag har inte bakat något julgodis eller så. För första gången i hela mitt liv så var jag inte med på julbak me fam Rothman/Björkman. Känns lite konstigt, men det hade blivit så mycket åka fram och tillbaka om vi skulle åka från Olofs föräldrar, till mina och så hem igen för att tre dagar senare åka tillbaka till Borensberg.

Gårdagen spenderades hemma istället. När vi kommet till Jönåker och stannat för att handla på vägen från Olofs föräldrar så var Ohlson, Törnvall och Linda där. Pöjkarna skulle åka till Norrköping och handla julklappar så Linda fick inte följa med men dom hon hade tänkt spendera tiden hos sålänge var tydligen på finlandkryssning så hon fick följa med oss hem.

Helt perfekt, för jag hade köpt hårfärg och hon är ju frisör så hon fick kladda i lite färg i håret och så pysslade vi i stallet, drack massa kaffe och tjötade ikapp. Sen kom Ohlson och Törvall hem till oss och degade ltie i soffan innan vi blev ensama. Trötta som vi var så gick vi och la oss vid typ halv 10. Jag fick tyvärr skitont i magen lagom tills vi skulle sova så jag låg vaken, somnade/vaknade hela natten. När väckarklockan ringde kvart över 7 så var jag inte hur pigg som helst på att tralla upp till stallet, men så fick det bli.

Efter alla stallsysslor och en regäll ompyssnig av min (igen) halta häst så gick jag ner och sätdade hela huset. Blev nyss klar med det så nu ska jag snart hoppa in i duschen och vänta på att älsklingen ska komma hem. Han skulle överlämna lite julklappar hos Neliah, sen ska vi åka till jobbet och hämta lite grejer för dom stänger igen för året ikväll.

Hade tänkt träna idag, men har så ont i magen så jag skippar det idag igen. Måste ringa sjukvårsupplysningen igen för den där medicinen hjälper ju inte ett skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0