2008-12-14 (17.56)

Jag hatar att aldrig veta något. Vi vet inte om vi kan bo kvar här, vi vet inte vart vi ska ta vägen om vi inte kan stanna, vi vet inte hur det bli med djuren om vi måste flytta, vi vet inte alls hur våra liv kommer se ut efter nyår. Det enda vi vet är att ingen av oss har jobb då.

Har kollat på lägenheter, det värsta är att det är inte mycket billigare det, vi är väl inte riktigt överens om vart vi ska ta vägen om vi lämnar Nyköping, jag vill ju bo i stan då och Olof vill inte det. Jag är kräsen och vill ändå ha en någorlunda fräsch lägenhet, annars kommer jag aldrig trivas där, Olof tänker bara på att det ska vara så billigt som möjligt och så bra som möjligt för Toffe. Klart att jag också vill ha ett billigt boende och att det ska vara bra för hunden, men jag måste sätta mig själv först. Jag vet hur jag blir när jag inte trivs någonstans och det kommer påverka hela våra liv. Jag är pedant och måste ha rent och snyggt omkring mig annars bryter jag ihop. För Olof handlar det mest om tak över huvudet. Helt ärligt skulle jag nog hellre flytta hem till mamma och pappa igen om det vore för tak över huvudet än att bo i någon sunkig lägenhet i någon håla där man inte känner någon.

Om vi ska bo kvar i Nyköping så skulle jag vilja bo här. Vet att vi absolut inte har råd, men råkade bara hamna inne på den sidan och blev förälskad i allt... Kolla gärna och lägg en slant så vi har råd att flytta dit :)
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/307571

Hittade också en fin lägenhet i Motala, men där vill inte Olof heller bo... Jaja, hoppas att vi slipper flytta överhuvudtaget så är alla nöjda och glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0