2008-12-13

Lucia, vi har fått en fin luciapresent... Eller snarare 7 stycken. 4 gula och 3 svarta. Ja, jag pratar om hundvalparna!



Jag satt och tänkte förut på hur jag firat lucia förut. Alltid lucia i skolan och det är ju en sak som man inte tyckte var så speciellt då, men jag saknade faktiskt att gå upp tidigt och titta på luciatåg idag. En annan sak är ju lussevakan. Någon sådant har jag inte gjort i år, somnade väl vid halv 1 igår och det är ovanligt tidigt nu för tiden, så jag gjorde en omvänd lussevaka.

Jag tänkte tillbaka på lussevakorna på Himpa och var tvungen att le, första året när vi gick fullt ut och gjorde pepparkakshus (himpa horhus), jag gjorde min omtalade kaveldans, vi åt lussekatter, pommes och "beja" tills vi höll på att spy. Sedan klarade jag och Ellen inte hela natten utan somnade typ 20 minuter innan vi skulle upp igen. Sofia och Andréa härdade och sofia gick i tofflor genom snön till luciatåget.

Året efter hamnade vi i en sunkig lägenhet i Norrköping och drack öl, raggade på turkar, jag var sjuk och Andéa höll på att frysa ihjäl. Eftersom jag var sjuk stannade jag i denna sunkiga lägenhet medan dom andra tjejerna hoppade in i en skåpbil och försvann i vinernatten. Önskar att jag hade varit med på det och upplevt vad som hänt, för jag vet fortfarande inte (men det gör väl inte ni som åkte heller) hur fan ni hamnade i en skåpbil full med turkar?







Fy, sånt här får mig att längta tillbaka så grymt mycket. Jag saknar er tjejer jättemycket!!!

Kommentarer
Postat av: ellen

men ja vet inte hur vi hamnade där:P och ja fattar inte hur vi kunde va så dumma heller, offta man ens hoppar in i en skåpbil!!!

2008-12-13 @ 21:24:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0