2008-08-24

Nu har vi kommit hem från borensberg, mor och far och ett ganska så vilt dop. bland hundar, barn och släktingar så spenderade jag ungerfär 10 timmar med att umgås, äta och supa. faktiskt över förväntan kul, tror ju inte att dop ska vara ultimata tillfället att bli full. haha. var riktigt kul att umgås med familj och släkt, blir ju tyvärr inte så ofta nu för tiden.

det som jag blev mest chokad över var att jag berättade för mamma att jag röker. trodde hon skulle bli galen, men hon sa faktiskt inte mycket mer än att jag var vuxen nog att förstå att det var dumt. kändes skönt. känns som att vi har kommit varandra mycket närmare sen jag flyttade hemifrån vilket såklart känns jättebra.

idag så har vi varit i Linköping och hälsat på Calle, Tilda och Filip . satt i valla lekpark och pratade bort en del av dagen. de var skönt och härligt väder! blev även tillfrågad om jag ville följa med och fiska kräftor ikväll, vilken hade varit kul. men eftersom katten var själv hemma så begav vi oss hem istället så de får bli en annan gång.

imorgon är jag ledig för att sen börja jobba på tisdag igen efter 6 lediga dagar (som inte känns som så länge). nu börjar jag faktiskt förstå att jag inte ska tillbaka till skolan något mer och de känns läskigt, men ändå skönt. frågan är bara vad man ska göra istället. måste fan ta dag i de här och se till att få ett jobb (inte så lätt som man kan tro). har väl inte legat i så mycket och letat heller, men hoppas att jag får något snart iaf.

fick reda på idag att vi kanske kommer åka utomlands redan i höst som det var tänkt, men de beror lite på om de finns någon resa ledig, annars får de bli till våren. hur de än blir så ska de väl bli av iaf och om de blir till våren så har man mer att längta till och kanske hinner jag också gå ner dom där extra kilona som förföljer mig ;)

blev glad idag också av att till och med pappa la märke till att jag gått ner i vikt och frågade om tips för att han vill bli av med gubbmagen. jag hade dock inte så mycket att tipsa med eftersom dom i stort sätt försvunnit av sig själva, men ska inte låta så kaxig för det för snart om jag inte skärper mig så kommer dom nog ifatt mig.

nu är de bara 4 dagar kvar tills toffe kommer och då kommer jag även att börja med mitt upplagda mat och träningsschema och se om jag äntligen kan nå min drömvikt...

imorgon är de äntligen lön, då ska vi åka till city gross och storhandla och på kvällen ska vi åka till norrköping och kolla på Arn om det finns några biljetter kvar.


sötungen med föräldrar



två av syskona Rothman



kusin vitamin och seriösa broder nr 2.



söt farmor



hela familjen. seriösa och nyktra

det var iaf en trevlig helg. nu måste jag hjälpa min katt som lindats in i frystejp... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0